Základní škola a Mateřská škola
Lhota pod Libčany, okres Hradec Králové
778 050 101
Drobečková navigace

Úvod > > Další informace > Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště (ŠPP)

ŠPP je organizační složka školy zřízená na základě vyhlášky č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů. ŠPP představuje vzájemně propojený celek výchovné oblasti školy a preventivní oblasti školy (primární prevence). Jeho hlavním cílem je poskytování poradenských služeb žákům, rodičům i pedagogickým pracovníkům prostřednictvím výchovného poradce a školního metodika prevence.

Všichni odborníci zapojení do práce ŠPP se podílejí na tvorbě strategií primární prevence, školního vzdělávacího programu, preventivního programu školy, individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory. Na základě doporučení ŠPZ v rámci předmětů speciálně pedagogické péče vykonávají činnosti zaměřené na odbornou podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a všech ostatních žáků, kteří potřebují speciálně pedagogikou podporu a péči založenou na krátkodobých či dlouhodobých podpůrných opatřeních. Vytvářejí podmínky k maximálnímu využití potenciálu dítěte a tím i snížení školní neúspěšnosti. Za tímto účelem realizují konzultace a metodická setkání s rodiči i pedagogy.

Škola úzce spolupracuje také s dalšími odborníky, tj. se školskými poradenskými zařízeními (ŠPZ) jako jsou např. Pedagogicko–psychologická poradna v Hradci Králové, Speciálně pedagogické centrum Svítání v Pardubicích, Centrum prevence při PPP a SPC Královéhradeckého kraje, sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi Salinger, z. s. Středisko Multitým HK, SVP Hradec Králové apod..

Výchovný poradce a metodik prevence:

Mgr. Monika Pavlisová, DiS.

e-mail:  zs.pavlisova@lhotapl.cz                  telefon:  608 631 358, 778 050 101

Konzultační hodiny jsou možné kdykoliv po telefonické nebo e-mailové domluvě termínu.

Preventivní program školy 2024-2025.pdf

Rozcestník pro rodiče:

Co dělat, když má dítě problémy v učení nebo v chování?