Základní škola a Mateřská škola, Lhota pod Libčany, okres Hradec Králové, byla zřízena k 1. 1. 2003 jako příspěvková organizace, je samostatným právním subjektem. Organizačními složkami školy jsou – základní škola, mateřská škola a školní jídelna.
Jsme neúplnou základní školou rodinného typu a nacházíme se ve středu vesnice ve Lhotě pod Libčany. Škola vzdělává menší počet žáků ve třech třídách v pěti ročnících prvního stupně. Můžeme nabídnout individuální přístup a více pozornosti pro každého žáka, velmi dobře se navzájem známe a můžeme naše děti rozvíjet v těch oblastech, v kterých jsou úspěšní a podat pomocnou ruku tam, kde potřebují pomoci.
Naše škola má všeobecné zaměření, usilujeme o to, aby byla místem úspěchu, radosti, pochopení, vzájemné komunikace, místem přípravy pro život. Základním principem je otevřenost, liberální a demokratický přístup. Škola svým způsobem plní funkci služby veřejnosti, základem je rovnocenná spolupráce rodičů, dětí a učitelů.
V přízemí školy máme školní družinu, která žákům poskytuje výchovu a vzdělávání mimo vyučování a má k dispozici učebnu a hernu. Školní družinu mohou navštěvovat všichni žáci (1.- 5. ročník). Provoz školní družiny je ráno před vyučováním od 6,30, odpoledne do 16,30. Školní družina je dobře vybavena větším množstvím stavebnic, hraček, her a dostatečným výtvarným materiálem.
Jedna školní třída je v přízemí školy vedle družiny a dvě třídy jsou v prvním patře. V obou jsou žákovské počítače připojené na internet, jedna z těchto tříd je počítačová, kde je žákům k dispozici devět počítačů.
Materiální vybavení školy se stále obnovuje, pořizujeme kvalitní učební pomůcky - interaktivní i manipulační a nové učebnice.
Škola má světlé, čisté a estetické prostory. Na vzhledu školy se podílejí zejména žáci a učitelé. Prostory pro výuku jsou dostatečné, každá třída v patře je vybavena kobercem, který se využívá jak ve výuce, tak o přestávce, kdy na něm žáci mohou odpočívat nebo hrát hry.
V hodinách hudební výchovy používá paní učitelka elektronické varhany, housle i moderní hudební podklady, žáci se učí hrát doprovod na rytmické nástroje. Pro výuku informační a komunikační technologie ve 4. a 5. ročníku máme počítače s připojením na internet. K pohybovým aktivitám žáci využívají malou tělocvičnu s basketbalovými koši, která je vybavená nářadím a sportovními potřebami k výuce tělesné výchovy 1. stupně ZŠ. V letošním roce jsme je obohatili o pomůcky k rehabilitačnímu cvičení, které je zařazováno jak do hodin tělesné výchovy, tak do pohybových chvilek při vyučování jiných předmětů. Pro hodiny TV využíváme i sportovní areál v obci s fotbalovým hřištěm, běžeckou dráhou a tenisovými kurty. Na pozemku vedle školní budovy máme k dispozici i šplhací a workoutovou sestavu s ochrannou dopadovou plochou.
V době volna a přestávek žáci mohou využívat všech prostor školy, odpočinkové koutky a pohovky na chodbách, počítačovou učebnu, hernu a tělocvičnu a v letním období mohou pobývat na prostranství u školy pod dohledem pověřených osob.
Všichni vyučující mají ve třídě počítač, který je zapojen do sítě a na internet, používají také společný počítač, tiskárnu i kopírku ve sborovně.
Velkou pozornost věnujeme integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování. Máme dobré zkušenosti s integrací žáků, ale i s dětmi s jiným zdravotním postižením. Vycházíme z odborných posudků a dle potřeby realizujeme podpůrná opatření, pracujeme podle individuálního plánu, zajišťujeme hodiny pedagogické intervence a doučování pro žáky ohrožené školním neúspěchem. Ve třídách pracují školní asistentky, které pomáhají jednotlivci nebo i skupině žáků, pokud to potřebují. pro nadané žáky paní učitelky připravují práci nad rámec, aby se i tyto děti cítily dostatečně zaměstnané a byla věnována pozornost rozvoji jejich schopností.
Stravování pro základní školu zajišťuje školní jídelna, která je v budově mateřské školy. Obědy dováží paní školnice do budovy ZŠ, kde máme školní výdejnu a jídelnu. Dbáme na správnou životosprávu, žákům je poskytována plnohodnotná a vyvážená strava dle předpisů pro školní stravování, je zachována vhodná skladba jídelníčku, dodržována technologie přípravy pokrmů a nápojů.
Úzce spolupracujeme s naší mateřskou školou, připravujeme společné projekty a dbáme na to, aby přechod z mateřské školy do základní školy byl nenásilný, klidný a bezproblémový. Pro všechny předškoláky chystáme od ledna do dubna pravidelný program setkání ve škole, který jim přiblíží školní prostředí, práci ve škole a tím usnadní přechod do školy.
Celý pedagogický sbor ZŠ a MŠ má 13 členů, v němž se spojují mladí i zkušení pedagogové. Všichni pracovníci se průběžně vzdělávají a sebevzdělávají, prohlubují a zvyšují si kvalifikaci na různých školeních a jsou proškoleni v bezpečnosti a ochraně zdraví a požární ochraně. Zástupkyně ředitele pro předškolní vzdělávání, učitelky v MŠ a ředitelka školy mají kurz první pomoci. Všichni mohou vykonávat funkci zdravotníka na škole v přírodě.
Pro všechny pracovníky školy je důležité mít korektní vztahy s rodiči, spolupracovat s nimi a získat je ke spolupráci na výchově jejich dětí. K tomu napomáhá otevřenost a komunikativnost školy, schopnost řešit jakýkoliv aktuální problém, vzájemná informovanost. Spolupráce s rodiči žáků se neustále rozvíjí.
Klíčové místo ve styku s rodiči mají třídní schůzky a konzultační hodiny po vzájemné dohodě s vyučujícím. Rodiče mohou školu navštívit kdykoliv po vzájemné dohodě s vyučujícím, mohou navštívit jakoukoliv vyučovací hodinu. Chceme ukázat rodičům, že práce ve spojených třídách a odděleních má určité výhody – vede žáky k samostatnosti, pomoci druhým. Nabízíme rodičům výchovnou a metodickou pomoc, vedeme rodiče k tomu, aby se dětí ptali, co se jim líbilo, co se povedlo, aby nebyli k dětem a ke škole lhostejní.
Vedení školy má trvalou snahu, aby škola fungovala jako komunitní. Pořádáme pro rodiče a děti společné zájezdy, posezení, besedy, dílny. Zapojujeme je do dění ve škole, pořádáme veřejná vystoupení, pronajímáme tělocvičnu pro cvičení dětí i dospělých. Pro rodiče budoucích prvňáčků vedení školy svolává schůzky rodičů, kde se poprvé setkávají s organizací a s děním týkající se naší školy.
Velice dobrá spolupráce je s mateřskou školou. Vedeme jednání a řešíme problémy týkající se budoucích prvňáčků, vzájemně si předáváme informace o dětech, děti z mateřské školy navštěvují žáky 1. ročníku, zavádíme společné aktivity, např. plavání, besídky, karneval, sportovní a kulturní akce.
S obecním úřadem je velmi dobrá spolupráce, vedeme jednání o budoucnosti školy, diskutujeme, vzájemně si pomáháme (i finančně), konzultujeme o koncepci školy atd. Vedení školy průběžně podává zprávy o činnosti a hospodaření školy, o vzdělávací činnosti školy, zástupce obce jsou zváni na akce školy, např. besídky, podílíme se na programech pořádaných obcí a společně se účastníme oslav MDD.
Ve spolupráci s pedagogicko-psychologickou poradnou a speciálně pedagogickým centrem poskytujeme odbornou pomoc rodičům dětí se specifickými potřebami. Dle doporučení poradny zavádíme podpůrná opatření a vypracováváme individuální vzdělávací plány integrovaných žáků.
1 hodina | 07:40 - 08:25 |
2 hodina | 08:35 - 09:20 |
3 hodina | 09:40 - 10:25 |
4 hodina | 10:35 - 11:20 |
5 hodina | 11:30 - 12:15 |
6 hodina | 12:25 - 13:10 |
Základní škola
Mateřská škola
Jídelna
Družina
Projekty
Kontakty
Přístupnost